Търсене
10.231.71.14-34.229.24.100

Пропаганда

13 BGN
Цена: 13.00 лв.
В наличност
Количество
Кyпи сега
Доставка до твой адрес
  • При теб до 3 работни дни
  • Цена за доставка с куриер - 2.00 лв.
  • Безплатна доставка - при поръчка над 30 лв.
Купи тук, вземи от магазин
  • Налично за получаване от магазин – след 4 работни дни
  • Не плащаш за доставка!
* Сроковете за доставка могат да бъдат удължени по време на кампании.

Пропагандата, разгледана в различни аспекти - изкуството, политиката, образованието и други.

Едуард Бернайс (1891–1995) е американски социолог от австрийски произход. Често наричан „баща на ПР-а“, той е не само пионер в областта на пропагандата и връзките с обществеността, но и един от първите, които използват социални и поведенчески науки като психологията, за да проектират публичните кампании на своите клиенти. Племенник на Зигмунд Фройд, Бернайс впряга идеите на чичо си в услуга на корпоративни интереси, като така подтиква масите да консумират продукти и услуги, основаващи се не на рационални нужди, а на ирационални желания. Една от основните концепции, които Бернайс развива, е да се продава не продукт, а потребността от даден продукт. Сред най-известните му клиенти са американският президент Калвин Кулидж, „Проктър и Гембъл“, „Дженерал Електрик“, Си Би Ес, „Американ Табако“, „Бест Фудс“ и „Картие“. Влиянието му върху общественото мнение в САЩ е било толкова голямо, че сп. „Лайф“ го обявява за един от стоте най-влиятелни американци на ХХ в.

По време на Първата световна война Бернайс е важна част от Комитета за обществена информация на САЩ – могъща пропагандна машина, натоварена да опакова, рекламира и продаде войната на американския народ като средство, което ще „направи света безопасен за демокрацията“. Комитетът трябвало да се превърне в шаблон, върху който да се основават маркетинговите стратегии за бъдещи войни. Бернайс прилага техниките, които е научил в него, комбинирайки ги с някои от идеите на Уолтър Липман, и става открит защитник на пропагандата като инструмент за демократична и корпоративна манипулация на населението. В своята провокативна книга „Пропаганда“ (1928), считана от мнозина за най-забележителния му труд, той разкрива зловещо далновидната си визия за използването на пропагандата като средство за умствен контрол в множество области, включително държавно управление, политика, изкуство, наука и образование.

"Съзнателната и интелигентна манипулация на организираните навици и мнения на масите е важен елемент в демократичното общество. Тези, които манипулират незабележимите механизми на обществото, съставляват невидимо управление, което е действителната властваща сила в нашата страна." Едуард Бернайс, „Пропаганда“

"Техниките на Бернайс са от ключово значение при изграждането на публичен образ или политическа кампания." Лари Тай

"Проникновен поглед към някои от най-могъщите и вличтелни институции на съвременните индустриални държавно-капиталистически демокрации." Ноам Чомски

Върни се горе и купи

Информация за “Пропаганда” от Едуард Бернайс

  • Брой страници 144
  • Книга - година 2019 г.
  • Корица мека
  • Размери 14 х 21 см.

Няма написани коментари - напиши първия коментар от тук.

Напиши коментар

Попълни формата по-долу:

Оценка
Най-ниската е 1, най-високата 5
Ще харесаш още
Името на Бог е милосърдие Името на Бог е милосърдие - 2016 г.
Цена: 9.90 лв.
Митология на Япония, твърди корици Митология на Япония, твърди корици Братислав Иванов 2017 г.
Цена: 19.00 лв.
Насладата от откривателството Насладата от откривателството Ричард Ф. Файнман 2018 г.
Цена: 16.00 лв.
Залезът на запада-том първи Залезът на запада-том първи Освалд Шпенглер 2014 г.
Цена: 33.00 лв.
Когато западът среща изтока Когато западът среща изтока Владимир Гаджев 2012 г.
Цена: 12.00 лв.